Lukis.

Assalamualaikum n hie :)


Sebulan sekali baru nak update blog. Ini sangat tak ohsem cik pateenggg ! Banyak entry nak update tapi at last tersumbat dalam draft. Banyak nak cerita daripada A-Z tapi ketandusan idea semasa menaip. I dont know what happened to me. -.-"

Sebagai student 1st year yg sangat noob, seperti biasa akan menjalani ujian Kerjaya. Tapi seperti biasa, bila bab-II ujian kerjaya ni, mesti aku failed nak dapatkan bidang yang berkaitan dengan kos yang aku ambil masa degree ni iaitu berkaitan Sains. Itu normal. Yes itu normal. -.- Sebagai result, terbukti aku cenderung kepada bidang Psikologi/Kaunseling. Memang aku minat bidang tu tapi rezeki aku bukan dekat situ nak buat cemmana kan . Dua tempat aku apply bidang tu masa isi UPU tapi tak dapat. :( Sampai pernah terfikir, boleh ke sambung master tukar bidang tu ?? Sangat kronik pemikiran aku sekarang ni. -.-"


Then, sains menjadi pilihan kedua & Seni sebagai pilihan ketiga. Sebut tentang pilihan ketiga, masa aku form 2 , cikgu pernah tanya cita-II aku. Dengan slumber aku jawab "FASHION DESIGNER". hauhauhau. Tapi setiap kali isi UPU, satu pun tak ada kaitan dengan seni. Sebab, parents aku nak aku teruskan dalam bidang Sains. Hasilnya, aku berjaya sambung ijazah dalam bidang sains. Yes, im proud of it. Seriusly.

Tapi, masa subjek Biology lah aku dapat lepaskan gian nak melukis. Lukis cell yg observe by microscope, plants, animals, n etc. Seronok woo kelas amali Biology sebab dapat melukis. >.< Hikhiks. Now, aku sedar, bakat/minat seni itu aku boleh aplikasi dalam kehidupan seharian dan sains itu ilmu yg aku perlu tuntut. Alhamdulillah this is my journey. :')


Ni lah antara 'kelas melukis' yg paling aku enjoy hehe Masa ni experiment drosophila melanogaster. So kena lukis lalat buah ni lepas observe pakai microscope. 






No comments: