Peluang hanya SEKALI

Pada suatu hari...
aku tunggu bas dekat sebuah bus stOp
Tiba-tiba muncul bas yang pertama
kecil dan tiada penumpang
tapi aku tak naik
aku mengendah kan saja
aku biar bas itu pergi
tanpa toleh walau sekali

Lepas tu muncul pula bas yang kedua
bas itu cantik sangat
tapi bas itu penuh
ramai sangat penumpang
aku terus tunggu n tunggu

kenapa aku masih tunggu?

Dan mungkin lepas ni...
dah tak ada bas ketiga yang akan datang
aku menyesal sebab tak pernah nak ambil tahu
tentang bas yang pertama tadi
aku lansung tak toleh kembali bas pertama tu

Kenapa aku tak pernah bagi peluang
walau seburuk mana pon
masih ada satu kebaikan tersembunyi
kenapa aku lansung tak ambil peluang nak cari yang 'satu' tu

Inilah ceritera seorang lelaki pada seorang gadis
mengharapkan peluang itu hadir kembali

KALAU SUKA, KLIK LIKE.

6 comments:

izfa said...

wahh..ayat nye..huhuhu...
well,toi tu xsemestinye y plg bruk tu..bnde pling
pahit..kekadang bnde y lg cantik tu lah lg pahit+sakit jiwe!!!...ade kaitan ke wei???ngee~

utalisia said...

kesian...taper...
aku mengalami keadaan yg samer...sabar jer....

Fakhrur Razi said...

hak2
bas cmtuh bhaya xyah nek
XD ok2 paham bena msg nyer

Amirah Rashid said...

jgn la sesekali lepaskan peluang yg kite dpt :)

Anonymous said...

this post is so sweet~ like it!!

~uǝǝʇɐɟ said...

heee.tengs :)))