Baju itu aku jahit


Hari itu,aku hadiahkan kau baju
Kau caci.kau kata buruk (tak reti bergurau)
sebab baju itu aku jahit sendiri
aku tak pernah teliti
aku jahit baju itu senget
lansung xcantik.aku mengaku
aku xreti menjahit
aku cuba beri.walau aku tahu aku akan dihina

esok dan esoknya
kau beri kembali baju itu
baju yang kau bungkus ketat-ketat
aku tergamam.kau tak hargai apa aku beri
aku buka bungkusan baju itu
pelik.kau beri baju lain
baju yang sudah lusuh
penuh tampalan perca kain
perca yang berwarna warni
aku terima kau beri aku itu

kau tulis atas sekeping kertas
'maaf,aku pulangkan.terima kasih'
bermakna itu lah baju aku beri kau dulu
kau kata,(aku cuba tulikan telinga)
'maaf sudah lusuh.aku pakai selalu'
kau kata lagi,(hati mula berbunga-bunga)
'maaf,sudah bertampal-tampal.aku cuba perbaiki sebab sudah koyak'
aku sangka baju itu dalam tong sampah
jangkaan aku silap

aku tersenyum.inilah suatu penghargaan
aku tahu kau ego
cuba basuh tapi tetap lusuh
cuba jahit tapi kau tak reti
kau tak mampu sorok apa yang kau buat
aku tertawa. (air mata tawa menitis)
pertama kali kau buat aku gembira
itu tanda kau hargai aku
kau tunjuk secara halus
nasib aku faham

kau beri aku sehelai tisu pula
seolah kau suruh aku kesat air mata
tapi aku tak kesat
sebab atas tisu itu kau tulis
'aku tak mampu beri kau kebahagiaan selalu
tapi sekali kau bahagia,kau akan ingat sampai mati'
aku faham.(senyum sendiri)
kalau kau selalu buat aku tertawa
tawa aku murah
apa kau mahu.apa kau nak.
kau nak lihat tawa aku mahal
kini.baru aku faham kau

KALAU SUKA, KLIK LIKE.

12 comments:

sol said...

wah ,,tharu2 ,,

pasnh b0le r bg baju bur0k2 ,,hek3

utalisia said...

aku menyukai nya!!

Amirah Rashid said...

u create ni sendiri ke dear? best la :) though mcm sedih kan :)

~uǝǝʇɐɟ said...

haah la syg~
sy create nih sendiri :)
haah...sadis..hehe

fiqa said...

best sngt
tpi u copy paste dari i lah cite ni
*kantoi..
hahahahah

~uǝǝʇɐɟ said...

wahai cik fiqa.satu realiti yg anda tak terima..anda perasan! haha..i tau cte ni bez :P

Azrai Ahmad Zamri said...

salam ziarah..
huhu..menarik tertarik..
itulah tindakan insan yG berhikmah dlm segala tindakan..sapa tak tertarik?

~uǝǝʇɐɟ said...

hahahaha,,,,i tak faham apa u cuba mksdkan..kire sastera u lagi hebat nih..hehe =]

sya_syi said...

wah.. terharu.. meleleh air mata ni.. sedih ya.... pndai akak create kata2 yg indah ni...

~uǝǝʇɐɟ said...

sya_syi~ kadang-kadang yang indah itu,terus dari kata hati =]

nurul89 said...

salam elaik....ingat akak lg ke?

~uǝǝʇɐɟ said...

Erkk spe yer..jap2..nk usha....huhu