Dulu kini.

dulu.
kalau aku menangis
sebab pensil kayu HB aku patah
kini.
aku menangis sebab komputer riba aku rosak

dulu.
aku tertunggu tunggu di kotak tingkap
lihat luar abang postman datang
kini.
aku sampai tertidur tunggu SMS masuk inbox

dulu.
aku kusyuk layan cerita snow white di peti televisyen
kini.
aku impi genggam salji salji di jemari

dulu.
excited pergi lawatan KLCC
kini.
ingin jejak menara gading lebih tinggi dari KLCC

dulu.
lipat lipat kertas buat kapal terbang
kini.
cuba gulung gulung kertas
sapa tau.boleh tukar jadi ijazah.

KALAU SUKA, KLIK LIKE.

6 comments:

D I N A S O R ! ! said...

i likee....(^^)
dulu
impi menari dgn putera
kini
jari jemari dlm genggamannyaa...hehe

jiwang la plak..hehe.. ;p

~uǝǝʇɐɟ said...

durrani: cewahh..anak putera mana ni?? hee ;D

sya_syi said...

:) wah.. best puisi ni.. hehehe.. teruskan usaha megapai impian mu.. ;) cayokcayok..

~uǝǝʇɐɟ said...

sya_syi: sokong saya ok :) heee

awanmendung said...

zaman dah berubah, dunia dah maju. (;

~uǝǝʇɐɟ said...

yee...betul ayat tu.... semua tu kemajuan.kdg2 kemajuan merosakkan bngsa sebab mereka lemah gunakan kebaikan sepenuhnya..